søndag den 10. maj 2015

2.etape

I dag er det morsdag, jeg har desværre ikke min mor mere, men helt i hendes ånd gennemførte jeg i dag 2. Etape af Uldfestivallen eller i hvert tilfælde blev til det et besøg i Gug hos Kenneth, Liselotte og Lisette i Garnudsalg. Uldfestivallen i Saltum var faktisk en fast tradition for min mor og jeg, men sidst hun var med var i 2009.

I går i Saltum var det koldt, klamt og blæsende og alt det garn jeg kom hjem med var mørkeblåt. I dag skønnede solen fra en helt blå himmel og det har øjensynlig indflydelse på mit farvevalg, for garnet der kom med hjem var der noget mere kolorit på.




Men jeg er jo også selv mor og er også blevet begavet af mine drenge, jeg fik Mormors Kolonihavehus, en skøn bog, der er flere af opskrifterne der skal afprøves og det gælder både strikke -og madopskrifterne. Det første der skal på pindene er Jenny som jeg vil strikke i den smukke  Silkwool. Udover silkwoolen fik jeg også en cone lincot med hjem, den glæder jeg mig til at prøve at strikke i.


3 kommentarer:

  1. lækre striksager du er kommet hjem med, og en dejlig mors dags gave du har fået :-)

    Det må være om at huske de gode minder men må alligevel være lidt af en dag med blandede følelser :-)

    SvarSlet
  2. lækre striksager du er kommet hjem med, og en dejlig mors dags gave du har fået :-)

    Det må være om at huske de gode minder men må alligevel være lidt af en dag med blandede følelser :-)

    SvarSlet
  3. Du har ret Marion, selv om det nu er mere end fem år siden jeg mistede min mor, så er denne dag stadig en jeg gennemgår med blandede følelser.

    SvarSlet

Jeg vil så gerne høre din mening også, så skriv endelig en kommentar.