lørdag den 7. marts 2015

Aud mit nye projekt

Som jeg fortalte den anden dag, var jeg så heldig at komme med til strikkecafe hos garnudsalg, og det var en super hyggelig aften. Jeg havde brug for et nyt strikketøj til lejligheden og valget faldt på en cardigan ved navnet Aud, den er designet af Rachel Søgaard, og findes som gratis opskrift hos filcolana. Cardiganen er på mange måder en klassisk Aran cardigan, med snoninger og vafler. Jeg strikker den i den cable spundne angroa som i øjeblikket er på bud hos garnudsalg, det ser ud til at den passer fint, den er i hvert tilfælde dejlig og blød og så er den hvid, eller råhvid og jeg har lært af dyrt købt erfaring at Aran gør sig bedst i lysefarver, så er det somom mønstret kommer mere tydeligt frem.




I løbet af min lille blog pause fik jeg færdig gjort et andet Aran projekt, nemlig trøjen aran fra feminin strik af Lene Holme Samsøe. Som altid så var opskriften brugt som inspiration, så jeg lavede op på flere af mønstrene, oprindelig var der en masse bobler og bladmønstre, men jeg synes ikke jeg kunne få det pænt, så jeg måtte en tur i mine strikkebøger og finde alternativer.


4 kommentarer:

  1. Ih altså som du kan. Begge dele er virkelig lækkert strikketøj.

    SvarSlet
  2. Enig - aran mønstre er bare flotteste i lyse farver. Dit nye projekt bliver superflot :-)

    SvarSlet
  3. sikke en lækker trøje du har fået færdig den ser godt nok dejlig ud :-) Dit nye projekt ser også lækkert ud :-)

    SvarSlet

Jeg vil så gerne høre din mening også, så skriv endelig en kommentar.