onsdag den 4. marts 2015

Min islandske vams

Samtidig med at jeg strikkede min Bøvertun havde jeg også et andet nordisk strik på pindene, nemlig 'Oroi fra Islandsk strik, eller næste, den oprindelige opskrift har en skrå stolpelukning, og jeg har valgt at strikke min som en cardigan. Jeg har heller ikke strikket den i det garn som opskriften foreskriver. Jeg har i stedet strikket den i en tråd pladegarn og en tråd tynd alpaka fra garnudsalg, denne kombination gør at cardiganen er knap så varm, tilgengæld er den super let og meget meget blød. Jeg købte 5 nøgler pladegarn og jeg brugte langt fra det hele, faktisk har jeg i sidste uge da der var strikkecafe hos Edith købt endnu et nøgle, og så har jeg nok til endnu en cardigan. Den næste jeg vil strikke bliver spejlvendt farvemæssigt, det vil sige at bundfarvens denne gang bliver sort. Den strikkes på pind nummer 6 og strikkes rund, med efterfølgende opklipning, så den er relativ hurtig at strikke. Da jeg synes at det er svært at få knaphullet pæne, når man strikke på de tykke pinde har jeg valgt at bruge hægter i stedet og det fungere faktisk ganske godt.




1 kommentar:

Jeg vil så gerne høre din mening også, så skriv endelig en kommentar.