lørdag den 21. marts 2015

Pause strik

Under min godt 8 måneders pause her fra bloggen, var bestemt ikke en pause fra strik. I løbet af sommeren fik jeg ikke strikke en helt masse, men det var nok mest fordi det var så varmt, men lidt blev det faktisk til også i varmen.

Under min pause fik jeg blandt andet strikke landeplagen Slægtningen, den tynde version af Arvingen. Slægtningen strikkede jeg i en tråd færøsk uld, som jeg havde købt til uldfestivallen i Saltum og en tråd kid mohair fra garnudsalg, de to tråde sammen gave et utroligt jævnt udtryk. Som så mange andre, synes jeg at den var super dejlig, og har brugt den del.



Det blev også til en Efterfølger, børne udgaven af Arvingeng, jeg strikkede den til min niece og strikked dem i en tråd supersoft eller højlandsuls og en tråd fin alpaka , jeg lavede den i striber i forskellige lyserøde, røde og pink farver, en super måde at få brugt en masse rester.




Da jeg havde strikket efterfølgeren til min niece, så synes jeg også at hendes storesøster skulle have en poncho, til hende strikke jeg en rilleponcho fra design club. Jeg strikkede den for nogle år siden til mig selv og har brugt den en del, selv om jeg af en eller anden grund ikke rigtig har fået brugt den i år. Den til mig selv strikkede jeg blot i to tråde og ikke tre som man eller skal ifølge opskriften, det betød at den fungerede fint som en inde poncho i vinterhalvåret. Jeg valgte derfor også at strikke den til niecen i bare to tråde. Jeg strikkede den i en skøn tyrkis højlandsuld.




3 kommentarer:

  1. Skønne ponchoer - dem kan man aldrig få for mange af... :-)

    SvarSlet
  2. Du har da fået noget fra hånden :o) - og din Bøvertun som jeg så forleden er bare blevet så flot ! den fik jeg vist ikke kommenteret, men den er fin. :o)

    SvarSlet
  3. Pyha - tiden går uden besøg i blogland. Dejlige projekter du har lavet - jeg vil også så gerne have en Slægtning, men der kommer hele tiden noget i vejen, dvs. jeg kommer lige til at strikke noget andet. Det er 100 år siden, jeg købte opskriften og jeg VIL have en - det bliver nok, når alle andre har glemt den ;-) De er super søde dine fine pige ponchoer - sådan en sag i rosa/pink striber gør garanteret lykke, men turkis er vist også en farve mange piger elsker :-)

    SvarSlet

Jeg vil så gerne høre din mening også, så skriv endelig en kommentar.