fredag den 20. juni 2014

Bare fordi...

Bare fordi jeg kunne, bare fordi jeg blev fristet, bare fordi det er weekend forkælede jeg mig selv med en tur ud til garnudsalg i Gug. Cottenwool var målet. Det er lige kommet på lageret der ude igen og jeg har i et stykke tid gerne ville strikke sukkertrøjen i netop det garn.  



Jeg strikkede den for en 7-8 år siden,  den gang strikkede jeg den i to tråde som opskriften foreskriver,  men den blev alt for kompakt og varm og jeg har derfor ikke brugt den særlig meget. Men jeg synes at modellen er skøn og vil være perfekt som dette års sommercadigan. Så langt så godt,  model og garntype havde jeg styr på, men det med farven var straks værre.  Jeg vidste, at det skulle være en lys farve, da det jo var en sommercadigan jeg havde i tankerne.  Valget ende med at stå mellem en lyseblå og en råhvid, jeg ende med at vælge den lyseblå,  en skøn farver. Skønne farver var der mange af der ude og der var adskillige som jeg med lethed kunne have puttet i spanden,  men da jeg i øjeblikket forsøger at nedbringe mit lager holdt jeg mig i skindet. 



Maskerne er allerede slået op og de første par pinde strikket,  det går okay.  Jeg var lidt spændt for jeg har i en del år ikke kunne strikke i ren bomuld, hør eller silke,  mine fingre og albue vil ikke,  men det går heldigvis fint indtil videre med dette blandings garn.

3 kommentarer:

  1. Sukkertrøjen bliver flot i den farve :-) Håber, du får en god strikkeoplevelse med garnet :-)

    SvarSlet
  2. Sukkertrøjen er bare skøn - spændende hvordan den vil blive i cottonwool- og er i øvrigt spændt på selv at prøve det garn. Jeg venter på posten ;o) . Jeg vil lige sende en mail til dig - vil du ikke sende mig din @ på monaelisabeth.pedersen@gmail.com ?

    SvarSlet
  3. Spændende - strikker du kun med en tråd? Sukkertrøjen er bare skøn - bliver flot i den lyseblå farve. Jeg har pænt holdt mig hjemme..... Der er vist allerede indkøbt rigeligt, meeeen når jeg lander fra ferie må jeg godt :-).... God ferie - vi ses. Knus

    SvarSlet

Jeg vil så gerne høre din mening også, så skriv endelig en kommentar.